Obrandowanie przesyłki - dlaczego warto?

Obrandowanie przesyłkiStosowanie powiązanych z marką znaków graficznych nie musi być domeną wielkich i znanych brandów. Nawet małe i dopiero rozpoczynające swoją działalność firmy powinny zadbać o stworzenie przyciągającego uwagę, a zarazem przyjemnego w odbiorze logo. Stosowanie go na co dzień - na produktach, opakowaniach, materiałach promocyjnych, stronie internetowej - pomoże w budowaniu tożsamości firmy i nawiązaniu trwałych relacji z klientami.

Jak wskazują badania, logo jest przez konsumentów łatwiej zapamiętywane niż nazwa firmy. W zależności od tego, czy jego projekt jest udany, czy też nie, może wywoływać pozytywne albo negatywne uczucia w odbiorcach. Dobrze zaprojektowane powinno być stosunkowo proste i łatwe do zapamiętania. Może zawierać logotyp, czyli graficzną interpretację nazwy marki albo znak graficzny, a niekiedy także jedno i drugie. Powinno też wzbudzać zaufanie i wskazywać na profesjonalizm firmy. Warto zadbać o jego dobry wygląd już na początku prowadzenia działalności. Będzie bowiem brało udział w budowaniu identyfikacji wizualnej marki i pracowało na sukces firmy.

Klienci jednorazowi a powracający

Fakt, że sprzedawcy udało się zaistnieć w branży i wypracować satysfakcjonujące przychody nie jest równoznaczny z ciągłym rozwojem firmy. Zdarzają się bowiem sytuacje, kiedy prowadzone kampanie reklamowe ściągają na stronę www sklepu nowych klientów, którzy po dokonaniu jednorazowego zakupu, już nigdy na tę stronę nie wracają. Tymczasem ogromną wartością dla sklepu są klienci powracający. To oni wykazują przywiązanie do marki, odwiedzają sklep wielokrotnie, chętnie kupują i polecają markę swoim znajomym. Korzystając z produktów firmy, robią marce doskonały PR. Nawiązanie takich relacji z klientami wymaga jednak zastosowania odpowiednich narzędzi.

Logo w e-commerce

Obrandowanie przesyłek może mieć kluczowe znaczenie dla rozwoju firmy działającej w branży e-commerce. Tam, gdzie wysyła się dużo i często, ogromnym marnotrawstwem byłoby nieskorzystanie z potencjału, jaki niosą ze sobą taśmy z nadrukiem. Oklejona spersonalizowaną taśmą pakową przesyłka, nie tylko umożliwia bezpieczne dotarcie transportowanych towarów na miejsce docelowe, ale stwarza też możliwość zaprezentowania swojej marki zarówno adresatowi, jak i każdemu, kto pośredniczy w jej dostarczeniu.

Taśma z nadrukowanym logo będzie więc doskonałym nośnikiem reklamowym. Naniesiona na niej informacja pozostanie widoczna dla każdego kupującego produkt w sklepie internetowym, jak również dla kurierów, pocztowców, osób sortujących przesyłki, magazynujących je i zajmujących się przeładowaniem z jednego środka transportu do drugiego. Oznacza to możliwość dotarcia reklamy do szerokiego grona odbiorców.

Dać się zapamiętać

Poprzez zamieszczoną na taśmie klejącej informację firma może oddziaływać na wyobraźnię klienta. Może też dać się poznać i zapamiętać. Spójna identyfikacja wizualna marki, która zakłada stosowanie na wiele różnych sposobów dobrze zaprojektowanego i ujednoliconego znaku graficznego (taśmy pakowe z nadrukiem, dokumenty firmowe, strona internetowa, siedziba budynku, reklama w mediach itd.), sprzyja utrwaleniu marki w pamięci odbiorców. Kluczowe jest tu jednak właściwe wykorzystanie logo i użycie go takich okolicznościach, które wywołują w odbiorcach pozytywne skojarzenia i nie są czynnikiem drażniącym, czy nachalną formą reklamy jak np. niektóre sposoby obrandowania oprogramowania. Dlatego doskonale sprawdzają się w tej roli taśmy pakowe z nadrukiem, które prezentują wizerunek firmy w sposób nienarzucający się i dyskretny.

Reklama z taśmą

Na taśmach z nadrukiem można jednak zamieścić znacznie więcej informacji niż tylko znak graficzny firmy. W zależności od realizowanych przez firmę celów może się na nich pojawiać także nazwa firmy, adres jej strony internetowej, slogan, hasło reklamowe, dane teleadresowe. Możliwości jest wiele. Zdarza się też łączenie kilku wymienionych wyżej elementów i na przykład zamieszczanie logo wraz z nazwą firmy lub logo w połączeniu z adresem www. Ułatwia to zapamiętanie przez odbiorcę kilku związanych ze sprzedawcą informacji i nawiązanie trwałej relacji ze sklepem.

Podsumowanie

Obrandowanie przesyłek to sposób na wyróżnienie się pośród konkurencji. Jest świadectwem profesjonalizmu firmy i dbałości o jej wizerunek. Choć taśmy z nadrukiem są doskonałym nośnikiem reklamowym i umożliwiają budowanie świadomości marki wśród klientów, wciąż jeszcze pozostają niedoceniane przez wielu przedsiębiorców. Dlaczego tak się dzieje?

Wielu właścicieli firm nie zdaje sobie sprawy, jak wiele może dzięki nim zyskać. Jednocześnie warto wspomnieć, że o stosowaniu tego narzędzia nie zapominają wielkie brandy. Tam, gdzie działania promocyjne i reklamowe opracowywane są przez zespół marketingowców, taśmy z nadrukiem rzadko są pomijane. Stosowane są obok innych bardziej spektakularnych i znacznie kosztowniejszych form reklamy (np. spoty reklamowe). Jak zachęcić mniejszych przedsiębiorców do obrandowania przesyłek? Myślę, że wystarczy wspomnieć, że jest to, w porównaniu z innymi formami reklamy, stosunkowo niedrogi i skuteczny sposób na promocję marki. Dzięki temu pozostaje dostępny zarówno dla dużych, jak i małych przedsiębiorców.

Więcej na temat obrandowania przesyłek za pomocą taśmy z nadrukiem można przeczytać na stronie https://opakowania24.eu/tasmy-z-wlasnym-nadrukiem.html.

Komentarze