Lojalność klientów

lojalność klientówLojalny klient, odporny na działania marketingowe firm konkurencyjnych, jest dla każdego przedsiębiorstwa bardzo ważny.

O jego wierność i przywiązaniu do danej marki dba się wyjątkowo starannie, choć nie zawsze jest on źródłem wysokich dochodów. Jako klient lojalny staje się za to świetną reklamą dla firmy, zaś utrzymanie go w grupie swych nabywców jest znacznie tańsze, niż pozyskanie nowego klienta. Warto tu zatem zastanowić się nad kilkoma sprawami.

Czym w rzeczywistości jest lojalność klientów?

Dlaczego niektóre osoby kupują to samo u tych samych przedsiębiorców? Sama lojalność oznacza wierność klienta wobec danej firmy. W świecie współczesnego marketingu o lojalnym kliencie mówi się wtedy, gdy w miarę systematycznie odnawia on zakupy, wybierając zawsze tę samą markę. To, czy klient jest lojalny, można łatwo sprawdzić dzięki informacjom zamieszczonym o historii jego zakupów w bazie danych.

Nieco trudniejsze jest udzielenie odpowiedzi na pytanie, dlaczego niektórzy klienci odnawiają zakupy danych produktów i dlaczego pozostają przy tej samej marce. Tu możliwości jest wiele. Spora grupa osób kupuje produkty danej firmy tylko dlatego, że w rzeczywistości nie ma innego wyboru.

Innymi lojalnymi klientami kieruje najzwyklejsze lenistwo. To osoby, które już przyzwyczaiły się do jednego produktu i którym z różnych powodów nie chce się poszukiwać innego rozwiązania. Nie brak i takich, którzy nie chcą zmieniać marki z obawy, że będzie to zmiana na gorsze. Są jednak i tacy, którzy z pełną świadomością, mimo wyboru, kupują produkt tej samej marki, zaś zakup jej wynika z przekonania o jej wyższości nad markami konkurencyjnymi. Dopóki wybrana marka jest w oczach klienta najlepsza, będzie wybierał właśnie ją. Taki lojalny klient jest dla każdego przedsiębiorcy wyjątkowo cenny. Są i tacy lojalni klienci, którzy emocjonalnie wiążą się z wybieraną marką.

Programy lojalnościowe

Przywiązanie oraz zaangażowanie w zakupy to ich główne cechy. To wierni klienci, w których każda firma znajdzie oparcie. Jak wykazują badania, lojalność klientów, która opiera się na racjonalnych lub emocjonalnych przesłankach, jest wyjątkowo trwała.



Rola komputera w firmie

Rola komputera w firmieKomputer w przedsiębiorstwie spełnia wiele funkcji, z których najważni

Kasa fiskalna - obowiązek, zgłoszenie, przepisy, ulga

Kasy fiskalneKasa fiskalna - obowiązek, zgłoszenie, przepisy, ulga

Produkcja okien - czy to dobry pomysł na biznes?

Produkcja okienMężczyźni poszukujący pomysłu na biznes często decydują się na branżę budowlaną.

Kalendarze reklamowe - ścisły top gadżetów reklamowych

Kalendarze reklamoweNa pytanie o to, co kojarzy nam się z gadżetami reklamowymi, spora grupa osób na

Kalendarze w roli gadżetów reklamowych

Kalendarze w roli gadżetów reklamowychKalendarze należą do najpopularniejszych gadżetów reklamowych. Są to też